Celem kampanii „Nierozerwalni” było dotarcie do rodzin w całej Polsce z przekazem edukacyjnym o budowaniu więzi w rodzinie oraz stworzenie społeczności Nierozerwalnych, którzy swoim życiem będą promować wartości kochającej się rodziny.
Kampania społeczna „Nierozerwalni” realizowana jest przez Stowarzyszenie Diakonia Ruchu Światło-Życie w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Kampania wskazuje na fakt, iż silna więź między rodzicami i dziećmi jest podstawowym czynnikiem chroniącym młodych ludzi przed podejmowaniem ryzykownych zachowań, w tym używaniem substancji psychoaktywnych. Więzi rodzinne są znaczące dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania dzieci. Rodzice często są nieświadomi tego, że więź która istnieje między nimi a dzieckiem jest niezwykle silna i daje możliwość wywierania wpływu oraz interweniowania i pomagania dzieciom w dokonywaniu właściwych wyborów. Ważne jest by rodzice nawiązali bliską więź ze swymi dziećmi i na bazie emocjonalnej bliskości wspierali je w podejmowaniu mądrych decyzji.
W ramach kampanii powstało także 10 odcinków serialu z cyklu “Przepis na rodzinę” – wywiadów z ambasadorami kampanii, pokazujących rodzinne życie, relacje między małżonkami oraz dziećmi.
Kolejne odcinki do obejrzenia na stronie internetowej:
https://www.youtube.com/watch?v=XcIp-APNRfo
Zachęcamy do zapoznania się przygotowanym przez autorów kampanii społecznej materiałem filmowym i stroną internetową:
http://nierozerwalni.org/